Příspěvky

Zobrazují se příspěvky z červenec, 2018

Hledat v blogu

Přehřívání a chlazení psího sprintera

Obrázek
Přehřívání a chlazení psího sprintera Často propírané a mnohokrát interpretované téma. Jak správně chladit svého psa, popřípadě jak předejít jeho přehřívání během závodu. Nechci formou tohoto článku nabízet zaručený návod na to "Jak chladit svého psa". Jsem si vědom své částečné nekompetence v tomto ohledu, a proto nabídnu přehled názorů a praktických řešení nejen od veterinářů, ale i od české mushingové špičky. Jak se vůbec pozná přehrátí? Co může způsobit? Jak se mu dá předejít? Nejprve suchý výpis faktů: Příznaky přehrátí Zrychlený dech Větší slinivost a lepkavost slin Celková apatie Zvracení Ve vážném případě ztráta vědomí, upadání na bok Výrazné výkyvy v chování "Kritickou a život ohrožující teplotou je 41 stupňů Celsia. Psi v musherském sportu se přes tuto hranici často dostávají." Rob Downey Aspekty zvyšující sklon k přehřívání během výkonu Plemeno psa (délka čumáku, velikost psa, typ srsti, původní plemenné určení) Hárající nebo

Příprava canicrossaře - běžce (Úroveň 1, absolutní začátečník)

Obrázek
Delší dobu byly články zaměřené spíše na naše psy, jejich přípravu a všechna specifika, která tato problematika skrývá. Vzhledem k tomu, že vodítko má i druhý konec, na kterém stojí člověk, tak je na čase podívat se na specifika jeho tréninku a celkové přípravy. V tomto článku nebudeme řešit konkrétní tréninkové metody, které z Vás udělají lepšího běžce. Nejprve si popíšeme základní tréninkové praktiky a co je dobré vědět proto, abyste vůbec byli schopni efektivně trénovat. Předem upozorňuji, že pokud se nechcete na svou přípravu dívat více odborně a nemáte zájem o sofistikované metody tréninku, tak můžete přestat číst a věnovat se něčemu, co Vám dává smysl. :-) Za jakéhokoliv počasí! Úroveň 1, absolutní začátečník s cílem začít pravidelně trénovat Pokud je tohle Váš případ, tak nasaďte brýle a vypněte Facebook! Hned na úvod si řekněme, že je úplně jedno, jakou vzdálenost jste teď schopni uběhnout a jakou byste v životě chtěli běhat. Bavíme se o přípravě pro canicross a ten

Kadence běhu! Přestaňte se vláčet, začněte létat!!

Obrázek
Kadence běhu! Přestaňte se vláčet, začněte létat!! Mnoho běžců mluví o držení zápěstí, uvolněnosti prstů každé ruky, dopadu do špičky, pravém úhlu v předloktí a dalších aspektech oné magické mantry zvané „správná běžecká technika“. Mnoho z nich ale zapomíná na ten absolutní základ, který chrání běžce od únavových zranění a který zvedá výkony. Není nad pocit lehkosti, který do běhu přinese vysoká kadence běžeckého kroku. Jak napsal Christopher McDougall: „Nejlepší běžci nezanechávají stopy“. Myslím, že k tomuto tvrzení není co dodat, protože stopy nezanechá jen ten, kdo se vznáší. Toho však s těžkopádným dopadem dlouhého kroku opravdu nedosáhneme. Co znamená kadence běhu? Bavíme-li se o kadenci běhu, tak mluvíme o počtu dopadů nohou během jedné minuty. Abychom si dokázali představit, co je málo, co ujde a co už je dobrá kadence běhu, tak přihodím pár čísel. Většina začínajících běžců dosahuje kadence od 150 do 165 kroků za minutu. Dobří amatérští běžci se již pohybují ně

Tibiální syndrom - skutečný mor běžců

Obrázek
Skutečný mor běžců - bolesti holení okostice Existuje mnoho věcí, které trápí začínající a mírně pokročilé běžce. Jedna však skutečně vyčnívá. Je to zranění, česky označované jako zánět holenní okostice neboli tibiální syndrom , anglicky také označováné jako shin splints . Ve svém okolí asi nemám jediného běžce, který by se s tímto problémem nepotýkal. Sám jsem s tímto zraněním bojoval déle než rok. Užil jsem si ho do sytosti, ale dokázal jsem se ho zbavit. Dnes už mu dovedu docela úspěšně předcházet. Tělo si vyvinulo smysl, který okamžitě hodí brzdu, když ucítím byť jen lehký tlak v místech, která tak důvěrně zná. Co je to tibiální syndrom Prudká palčivá bolest v oblasti vnitřní strany holenní kosti v místě, kde se holenní kost setkává s kotníkem. V prvotních fázích bolí pouze při začátku běhu, po běhu a při větším tlaku na konkrétní místo. V běhu se může projevovat zejména při seběhu nebo výběhu kopce. V případě, že budete tuto bolest ignorovat, se můžete dostat do velkého pro