Příspěvky

Zobrazují se příspěvky z duben, 2018

Zátěžový test a další nástroje pro efektivní trénink

Obrázek
Úvod S rozvojem běhu se přirozeně napínají výkony i v řadách amatérských běžců, kteří trénují před nebo po zaměstnání a nedostává se jim profesionální péče, kterou mají elitní sportovci. Dnes už běhá opravdu každý a téměř každý by chtěl být lepší běžec, než doposud je. Jako reakce na tento trend dochází k rozmachu tréninkových plánů. Ty nabízejí samotné běžecké aplikace, nejrůznější běžecké weby a nebo samostatní trenéři běhu. Nebudu zde rozebírat kvalitu jednotlivých plánů nebo spekulovat o kompetenci trenérů. Povíme si, proč je dobré mít absolvovaný zátěžový test a jaké hodnoty jsou pro Vás důležité, pokud chcete svůj běh posunout na další úroveň. Jakým způsobem se dá Váš výkon dále zlepšovat? Trénink bez znalosti laktátové křivky a VO2max Všechny volně dostupné běžecké plány vycházejí z populačního průměru. Vzhledem k Vašemu věku, pohlaví, bodymass indexu nebo maximální tepové frekvenci Vám procentuálně odstupňují jednotlivé tréninkové zóny. Nejčastější je pak nás